Saturs

Grāmata Ebrejiem. 7. nodaļa.

Tas priesteris pēc Melhizedeka kārtas.

1. Jo šis Melhizedeks bija Salemes ķēniņš, Dieva tā visu augstākā priesteris, kas Ābrahāmam, kad tas pārnāca no ķēniņu kaušanas, gāja pretī un viņu svētīja;  1Moz 14.18.

2. Tam Ābrahāms arī deva desmito tiesu no visa. Tas pirmā kārtā top tulkots: taisnības ķēniņš, - bet tad arīdzan: Salemes ķēniņš, tas ir, miera ķēniņš;  1.9. Dāv.dz 72.1.7. 76.3. 89.15. 99.4. Jes 9.6.7. Rom 14.17.

3. Bez tēva, bez mātes, bez radu raksta; kam nav nedz dienu iesākuma, nedz dzīvības gala, bet Dieva Dēlam līdzināts viņš paliek priesteris mūžam.  p.16.

4. Bet lūkojiet, cik liels šis ir, ka pats Ābrahāms, tas vectēvs, viņam desmito tiesu no tā laupījuma devis.  1Moz 14.20.

5. Un Levija bērniem, kas svēto amatu dabū, ir gan viens likums, desmito tiesu ņemt no ļaudīm pēc bauslības, tas ir, no saviem brāļiem, jebšu tie cēlušies no Ābrahāma gurniem;  1Moz 35.11. 4Moz 18.21-39. 1Ķēn 8.19. Nehem 10.38. Ap.darb 2.30.

6. Bet viņš, kas nebija cēlies no viņu cilts, to desmito tiesu ir ņēmis no Ābrahāma un svētījis to, kam tās apsolīšanas bija.  11.17. 1Moz 12.3. 13.15.

7. Bet nu bez nekādas pretī runāšanas mazākais top svētīts no lielākā.

8. Un še mirstīgi cilvēki ņem desmito tiesu, bet tur tas, par ko liecība top dota, ka tas dzīvo.  p.3.16.17.23.

9. Un (tā sakot): arī Levi, kas desmito tiesu ņem, desmito tiesu ir devis caur Ābrahāmu.  Rom 6.19.

10. Jo viņš vēl bija tēva gurnos, kad Melhizedeks šim gāja pretī.  p.5.

11. Ja tad nu pilnība būtu caur priestera amatu no Levija cilts, (jo līdz ar to ļaudis bauslību ir dabūjuši), kam tad vēl vajadzēja citam priesterim celties pēc Melhizedeka kārtas, un netikt sauktam pēc Ārona kārtas?  p.18.19. 5.4. 9.9. Gal 2.21.

12. Jo kad priesteru amats tiek pārcelts, tad arīdzan bauslībai jātiek pārceltai.

13. Jo Tas, par ko tas sacīts, piederēja pie citas cilts, no kuras neviens nebija kalpojis pie altāra.  8.4. 13.10. 2Laik 26.16.18.

14. Jo ir zināms, ka mūsu Kungs cēlies no Jūda cilts un uz šo cilti Mozus neko nav runājis par priesteru amatu.  1Moz 49.10. Jes 11.1. Mih 5.1. Lūk 1.78. Parād 5.5.

15. Un tas vēl jo skaidri ir zināms, ja pēc Melhizedeka līdzības cits priesteris ceļas,

16. Kas tāds tapis ne pēc miesīga likuma bauslības, bet pēc neiznīcīgas dzīvības spēka.  p.25.28. 9.10.

17. Jo Viņš apliecina: Tu esi priesteris mūžīgi pēc Melhizedeka kārtas.  5.6. 6.20.

18. Jo iepriekšēja baušļa atcelšana notiek tāpēc, ka tas nespēcīgs un nederīgs.  10.1-4. 13.9. Rom 8.3. Gal 4.9.

19. Jo bauslība neko nav darījusi pilnīgu, bet tā labākas cerības ievešana, caur ko mēs tuvu nākam pie Dieva.  p.11. Ap.darb 13.39.

20. Un kad tas nav noticis bez zvērēšanas, -  6.17.

21. (Jo viņi bez zvērēšanas palikuši par priesteriem, bet Šis ar zvērēšanu, caur To, kas uz Viņu saka: Tas Kungs ir zvērējis - un tas Tam nebūs žēl - Tu esi priesteris mūžīgi pēc Melhizedeka kārtas) -  Dāv.dz 110.4.

22. Tad Jēzus par vienas daudz labākas derības galvinieku ir palicis.  8.6. 9.15. 12.24. 13.20.

23. Un viņi gan daudzi ir tapuši par priesteriem, tāpēc ka nāve tiem neļāva palikt.  4Moz 20.24.

24. Bet Šim caur to, ka Viņš mūžīgi paliek, ir neiznīcīgs priestera amats.

25. Tādēļ Viņš arī pilnīgi var izglābt tos, kas caur Viņu pie Dieva nāk, vienmēr dzīvodams, ka Viņš tos aizstāvētu.  9.24. 10.14. Jāņ 14.6. Rom 6.10. 8.34. 1Jāņ 2.1. Parād 1.18.

26. Jo tāds augsts priesteris mums arī pienācās, kas ir svēts, nenoziedzīgs, neapgānīts, atšķirts no grēciniekiem un augstāks pār debesīm;  1.3.4. 2.10. 4.15. Ījab 11.8. Efe 4.10.

27. Kam nevajag, tā kā augstiem priesteriem, ikdienas upurus nest papriekš par saviem pašu grēkiem un pēc par ļaužu grēkiem; jo to Viņš ir darījis vien' reiz, kad Viņš pats Sevi upurējis.  5.3. 9.12.26. 10.11. 3Moz 6.20. 4Moz 28.3.

28. Jo bauslība ieceļ par augstiem priesteriem cilvēkus, kam ir vājība, bet tas zvērēšanas vārds, kas nāca pēc bauslības, tas To Dēlu ieceļ mūžīgi pilnīgu.  p.21. 5.1.2.9.